Koszyk jest pusty
Zimowe obowiązki pracodawców.
Według przepisów BHP 1 listopada rozpoczął się okres zimowy, który trwać będzie do 31 marca. Czas ten nakłada na pracodawców szczególne obowiązki, co do ochrony zdrowia pracowników wykonujących prace na otwartej przestrzeni. Powinni np. pamiętać o zapewnieniu pracownikom pomieszczenia, w którym mogliby się ogrzać.
Akty prawne, co prawda, nie określają minimalnej temperatury na zewnątrz, w której mogą pracować pracownicy i teoretycznie nie powinni oni powstrzymywać się od pracy nawet podczas ostrych mrozów. Z jednym wyjątkiem – mogą podjąć takie kroki w sytuacji, gdy pracodawca nie zapewni właściwych warunków BHP do wykonywania pracy na otwartej przestrzeni.
Pomieszczenia do ogrzewania się pracowników.
Pracodawca powinien pamiętać o zapewnieniu pracownikom pomieszczenia, w którym mogliby ogrzać się i schronić przed opadami. Takie pomieszczenia traktowane są, jako jeden z rodzajów pomieszczeń higieniczno-sanitarnych, a obowiązek ich zapewnienia przez pracodawcę wynika z rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Spośród podstawowych wymagań, jakie powinny spełniać pomieszczenia do ogrzewania się pracowników, należy wymienić:
- utrzymywanie temperatury na poziomie, co najmniej 16° C,
- zapewnienie łącznej powierzchni minimum 8 m2, przy zachowaniu warunku przypadania na każdego pracownika najliczniejszej zmiany, co najmniej 0,1 m2.